donderdag 28 mei 2009

Why don't you write me?

 
De laatste tijd ben ik nogal gefrustreerd door onbeantwoorde e-mails en brieven van uiteenlopende aard.
De strekking daarvan wens ik hier niet nader toe te lichten, maar het gevoel erbij werd al decennia geleden goed verwoord door Paul Simon.
 
Een negatieve reactie zou nog te verteren zijn, maar helemaal geen reactie maakt een mens radeloos en moedeloos. Why don't you write me?
 
De andere vraag is: waarom dronk Paul een fles iodine (schijnbaar een soort ontsmettingsmiddel)?
Ik dacht aanvankelijk dat hij cyanide dronk, maar dat rijmde niet met 'sign'...
 
Wouter
__________________
 

Why don't you write me
I'm out in the jungle
I'm hungry to hear you.
Send me a card,
I am waiting so hard
To be near you.
Why don't you write?


Something is wrong
And I know I got to be there.
Maybe I'm lost,
But I can't make the cost
Of the airfare.
Tell me why / Why / Why
Tell me why / Why / Why


Why don't you write me
A letter would brighten
My loneliest evening.
Mail it today
If it's only to say
That you're leaving me.
Why don't you write me?


Monday morning, sitting in the sun
Hoping and wishing for the mail to come.
Tuesday, never got a word,
Wednesday, Thursday, ain't no sign,
Drank a half a bottle of iodine.
Friday, woe is me
Gonna hang my body from the highest tree.
Why don't you write me?

 

Bron: Why Don't You Write Me | Paul Simon

 

2 opmerkingen:

  1. Aha! Dat klinkt wel logisch dan.

    Goed nieuws: gisteravond heb ik in elk geval één reaktie op een e-mail gekregen. Afwijzend, maar wel vriendelijk, dus de jodium blijft nog even in de kast ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen