vrijdag 14 november 2008

Infofilter of andere remedies tegen telefoonterreur (Verbal Jam)

 
Meer dan eens zijn de Verbale Jams van Arnoud de Jong me uit het hart gegrepen. En bij gebrek aan tijd (niet aan inspiratie!) om zelf stukjes te schrijven, is het dan makkelijk virtueel jatten...
 
Toch ben ik zelf nog te beleefd om zelfs zo'n opdringerige aansmeerder te gaat uitschelden, en probeer ik meestal het gesprek naar een net doch spoedig einde te dirigeren. Zoals in verschillende reakties op Verbal Jam voorgesteld, heb ik ook vaak verzonnen om gewoon gelijk te zeggen "één momentje aub", en dan de hoorn ernaast te leggen en iets nuttigers te gaan. Misschien moet ik dan zelfs een gezellig wachtmuziekje voor ze opzetten? Ik zal het me weer eens voornemen...
 
Wouter
_________________________
 
 

Een uitgemolken onderwerp

Posted: 12 Nov 2008 10:16 AM CST

Eigenlijk is het al een behoorlijk uitgemolken weblog-onderwerp, maar daarom niet minder dankbaar: telefonische verkoop.
Twee weken geleden kreeg ik binnen een half uur twee verschillende telecolporteurs aan de lijn, ondanks het feit dat ik mezelf bij Infofilter heb geregistreerd.
Infofilter is de website waar je kunt opgeven dat je niet wilt lastiggevallen wilt worden door allerhande verkooptuig.

Kortom, ik vertelde mijn Infofilterstatus direct aan de twee hardleerse verkoopzeikerds die t��belden.
De eerste was verstandig en reageerde met: 'Dan weet ik voldoende', en hing op.

Maar de tweede ging de wijsneus uithangen.
Dat moeten ze bij mij niet doen, want dat ben ik zelf al.
De dame in kwestie begon mij op belerende toon uitleggen dat ik me in het begin m驲dere keren bij Infofilter moest registreren. Anders kwam het niet door.
Kijk, en dan mag je grof worden! Als ze je gaan behandelen als een halvergare imbeciel die je kennelijk alles kunt wijsmaken. Dan mogen alle remmen los.

De kunst is dan om zoveel mogelijk verbale wreedheden in 驮 zin te proppen en daarna in 驮 vloeiende beweging de hoorn erop te smijten.
Als het goed is vonkt de lijn nog tien seconden na.
Het mens verkeert het komend uur in zenuwshock en valt gedurende die tijd geen anderen lastig.
Dat is een bijkomend voordeel.

Vraag me niet wat ik allemaal heb gezegd, want dit is een beschaafd weblog.
Zeker is wel dat ik niet meer in het computerbestand van de betreffende firma zit.
Iets dat Infofilter kennelijk niet voor elkaar kreeg.

Niettemin is het fijn dat er telefonische verkopers bestaan.
Normaal gesproken ben ik een beleefd en voorkomend mens. Ik ben de favoriete klant van menig kassameisje.
Maar juist daarom is het lekker om ook eens uit de band te kunnen springen, eens uitzinnig loos te kunnen gaan tegen zo'n telefoonterrorist, je gemoed te luchten in maximale bruutheid.
Zoals je ook wel eens je geluidsinstallatie naar 120 decibel wilt kunnen draaien.
Dat blijft toch kicken af en toe.
Heeft het treurige beroep van telefooncolporteur toch nog een zekere relevantie...

1 opmerking: