maandag 20 oktober 2008

Kredietcrisis is self-fulfilling prophecy (Dry Bones)

 
Ik begrijp net zo weinig van beurzen, banken, aandelenhandel en de financiële crisis als ieder ander normaal mens. Ik begrijp ook geen snars van mijn loonstrookje, en kijk alleen naar het bedrag dat ik netto op mijn giro krijg, wat om duister blijvende redenen in sommige maanden meer of minder is dan het normale bedrag.
 
Gezegd wordt dat het bij de kredietcrisis grotendeels gaat om het vertrouwen in de banken. Dat betekent simpelweg dat de media zelf voor een flink deel het nieuws maken: door dagelijks te melden dat het slecht gaat daalt het vertrouwen en gaat het dus steeds slechter! Waarom berichten ze niet gewoon dat het allemaal reuze meevalt en we deze kleine dip in een mum van tijd weer te boven zullen zijn? Dat zal dan blijken te kloppen ook!
 
Wouter
___________________

Financial News

Financial News: a Dry Bones cartoon.
We live in the reality that the media creates for us.

O.J.'s first trial was world shaking. His second was a ho hum. Israel is an outcast because of how we've been cast by the media. And now the media is telling us that "the fears that they've given us are something to be afraid of and, by the way, this could be a replay of 1929."

Maybe this is all some big experiment and they're testing our intelligence?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten